Coaching radi za vas i vašu poslovnu ideju ili biznis

Iako se čini da smo upali u sferu marketinga i prodaje, nismo. U sferi smo coachinga koji radi za nas i onda kada sami radimo protiv sebe.

Zadatak Life Coach-a je da protrese uvjerenja koja imate o svom poslu i cijeni, da vas nauči da postavite dobro ciljeve i da poduzmete konkretne korake ka njihovom ostvarenju. U Coachingu nema odlaganja. Nema sutra. Nema za godinu. Ima: šta ćete već sada uraditi da ostvarite svoj cilj? Sada!

Ukoliko odlažete, slažemo stvari dok se ne posložite iznutra i tačno znate šta činite sada za svoj cilj. Izgleda jednostavno. Zapravo se ljudi najčešće iznenade sobom i odgovorima koje daju. Čuju se po prvi put. Pa su zbunjeni. I dobro je biti svjestan te zbunjenosti. Ona je prisutna na tom dubljem nivou, sada je samo isplivala van i zazvučala je stvarno. Izgovorena riječ ju je tek oblikovala i vi tačno imate pred sobom sliku onog što vas dovodi u stanje zbunjenosti i situaciju iz koje ne djelujete.

Čekate da se stvore uslovi. Kakvi uslovi? Čekate bolji prostor, čekate da završite još neku edukaciju, čekate da dobijete potvrdu drugih o tome što radite, čekate da napravite još neke stvari da to izgleda bolje, ljepše, savršenije. Znate šta, nikada dočekati to nećete. Uvijek će biti još neka edukacija koja će vas učiniti boljim, sigurnijim i pametnijim, uvijek će biti još neki koraci u poslu koji će vas učiniti profesionalnijim, uvijek će biti nekih spoljnih faktora koji će nedostajati da vaš posao zablista onako kako vi želite. Nemojte samo sanjati i željeti. Krenite ka tome, sada. Bez odlaganja.

Prihvatite da je sve sada dovoljno dobro da krenete. Prihvatite da imate resurse za početak akcije.

Ustanovimo tokom coachinga koji resursi vam još nedostaju i jesu li baš oni ti koji su presudni da sačekate još. Najčešće nisu.

I najveći među vama počinjali su iz garaže, iz podruma, iz nekog sobička i postepeno gradili svoj svijet i uspjeh. Uspjeh je vjerovati u svoju ideju. Uspjeh je vjerovati u svoje snage i postepeno rješavati slabosti i ograničenja. Biti svjestan granica i nalaziti načine da ih prebrodite. Praktično i konkretno.

Nije coaching sanjanje i maštanje, već djelovanje. Istina, da biste djelovali, prvo je potrebno da vam se dogodi neki san. Zatim imate dvije opcije: nastavite sanjati i maštati ili krenite ka snu.

Oni koji ostaju u sferi snova, oni se plaše života. Da. Plaše se neuspjeha, iako je neuspjeh to što nisu ni pokušali, ali ta im opcija i ne pada na um. Plaše se i uspjeha. Ljudi se, tvrdim, više od neuspjeha plaše uspjeha. Ljudi se plaše živjeti svoje snove i biti sretni.

Pogledajte oko sebe. Koliko znate osoba koje idu za svojim snovima?

Koliko znate osoba koje znaju šta žele? Ne „trebaju“ ili „moraju“, već žele! (Eto nas u asertivnosti.)

Pa gdje je tu zapelo? Zapelo je kod odgovornosti. Ljudi će najčešće poduzeti sve što mogu da izbjegnu odgovornost. Pa čak ako će to značiti i da ne žive svoje snove. Nema uslova, nedostaje neka vještina, do prebacivanja odgovornosti na druge ljude, državu, sistem i td. Jeste, lakše je reći da u ovoj zemlji nema uslova da se uspije. Nema uslova da živiš svoje snove.

Pa dobro, jesi li ti kamen, drvo, stijena, rijeka, livada? Šta si? Možeš li se pomjeriti s mjesta? Promijeni okruženje ako je do okruženja. Samo znaš, i tamo će ti biti nedostajućih faktora: ne znam jezik, novi zakoni i pravila, trebam vremena da se uklopim, nemam to i to … I tako gdje god se pomjeriš, sa sobom lijepo poneseš sva svoja nemanja, sve svoje granice u glavi.

Zato predlažemo u coachingu da prvo krenete od svojih uvjerenja, vrijednosti, načina na koji razmišljate o okolnostima, mogućnostima, sebi, samopouzdanju, svojim resursima, da vidimo gdje sami pravite crte i crtice i kažete: to mogu i to ne mogu, ovo mi nedostaje i zato neću uspjeti i td.

Kada otklonimo granice koje ste zamislili, lako nam je posložiti spoljne faktore. Često se, klijenti to sami prepoznaju, određeni spoljni faktori mijenjaju kada promijenite svoj pogled na te faktore.

Bitno je šta vidite dok gledate u taj svoj san, šta vidite dok gledate u taj posao kojeg želite realizovati, šta vidite dok gledate u taj proizvod ili uslugu.

Vidite li sve što nemate ili vidite ono što imate?

Kakvim se osjećajem vodite?

Ko su ljudi koji kupuju od vas? Ko su ljudi koji kupuju od vas, oni savršeni, idealni po vašem mišljenju?

Ko ste vi kada obavljate taj posao ili pružate uslugu?

Bavimo se snom. Bavimo se idealnim. Tome težite, zar ne?

Zatim se bavimo resursima, granicama i ograničavajućim faktorima i sve to rastavimo i ponovo sastavimo po vašoj mjeri i mjeri vašeg posla.

E tako radimo coaching u kontekstu pokretanja posla i postavljanja poslovnih ciljeva.

Ako ste u navedenom prepoznali granice koje i sami želite prevazići u ostvarenju svojih poslovnih planova, javite se i prestanite se vrtjeti u ringišpilu svog uma.

S kakvim izazovima ste se susreli u razvoju svoje ideje ili posla, pišite.

Komentariši