Kako izgleda razgovor sa coach-em

Kafa. Razgovor. Toplina.
Tako bih mogla opisati prvi i sve druge razgovore koje imam sa klijentima tokom coaching-a.
Najsretnija sam kada coaching radim licem u lice. I klijenti su tada opušteniji. Mada opuštenost i toplinu postižemo vodeći i online razgovore, jer imamo priliku i vidjeti se i čuti gotovo pa kao u živo.
Razgovaramo uz kafu ili čaj o temi kojom su preokupirani. Više to liči na jedan prijateljski razgovor. Slušam pažljivo prateći svaku riječ, svaku pauzu u govoru i ono što je naglašeno ili ponovljeno više puta u razgovoru. Često se u nekoj pauzi između riječi otme uzdah koji pokazuje smjer kretanja naše sesije. Zapišem bitno.
Postavljam pitanja kako bi razgovor tekao u pravcu koji otkriva suštinu problema.

Klijenti mi se tokom prvog razgovora često izvinjavaju jer misle da previše pričaju. Zapravo je ključ u onom što oni imaju reći. I sretna sam kada osjete tu slobodu da otvoreno govore o sebi i onom što ih muči. Tako lakše pronalaze put ka rješenjima.
Nerijetko ljudi tokom prvog razgovora zaplaču. Nekima se te suze stisnu u govoru, zapnu za jezik, pa riječ neće, a ni suza neće. I opet toplinom ljudskom i riječju podške i razumijevanja prođemo i kroz tu fazu u kojoj se govori i o onom o čemu je ponekad teško govoriti.
I baš tu gdje riječ zapne i suza zaiskri klijent otkrije mjesto odakle kreće na put kroz sebe. Zato to zovem mjesto rasta.

Dimenzija profesionalnosti i povjerenja je ono što karakteriše naše razgovore.

Ponekad pitanja koja postavim zbune jer su neočekivana. Neočekivanost je u novim načinima sagledavanja problema ali i odgovorima. Neočekivanost donese iznenađenja klijentima u vidu mogućih rješenja i opcija koje im se otvaraju.

Svaki moj klijent već u sebi ima sve resurse da prevaziđe problem i dođe do rješenja i ostvari cilj, a to nije samo puka rečenica iz neuro-lingvističkog programiranja, već afirmacija i uvjerenje i vjerovanje s kojim živim. Fantastičan je osjećaj vjerovati u svog klijenta. To je posebna energija koja omogućava rast.

Dogodi se da klijent nakon razgovora bude poljuljan i zatečen onim što je u sebi otkrio, a što je bilo podapinjuće u dostizanju cilja. Taj trenutak je posebno važan. To je kao da vam neko udari blagi šamar. I shvatite da ste dosta tih šamara i sami sebi lupali. Sada ste samo postali svjesni toga.

Ne mogu vam opisati koliko je odlično kada vidim odlučnost u osobi preko puta sebe kada kaže da je spremna da završi s onim što je sputava i ograničava i uskoči u ono što je vodi ka cilju.
Tada joj pomažem da razvija strategije kojima će mjeriti uspjeh svih malih ciljeva koji vode ka ostvarenju glavnog cilja. I što je najvažnije, da zna zašto ostvaruje taj cilj i zbog čega je baš taj cilj toliko važan.

Živjeti život sa svrhom i smislom, eto to je ključ one kafe i razgovora i tople ljudske riječi. I proces je uvijek uzajaman.

Komentariši